Role play – Играње улога

Једна од врло занимљивих интерактивних метода обраде градива јесте Role play, у оквиру које ученици добијају задатак да одглуме одређена понашања и кроз процес симулације стварности провежбају и примене научено. Ова метода има одличну примену у друштвеним наукама, књижевности, језицима, али и у стручним предметима који се базирају на пословној комуникацији. Препоручљиво је да се сценарио не осмисли у детаље већ да се ученицима дају само почетне смернице, а онда они креирају даљи ток спонтано, водећи рачуна о циљу вежбе. Пожељно је подржати па чак и подстицати хумор. Након игре обавезна је анализа и дискусија у којој учествују сви ученици.

ПРИМЕР

clip_image002

У оквиру програма грађанског васпитања за 4. разред обрађује се тема „Пословни интервју“. Након што су научили да пишу CV и пропратно писмо(на фиктиван оглас), ученици су едуковани како да одговарају на најчешће постављана питања и обрате пажњу на невербалну комуникацију. Одабрана су три кандидата чији је CV био најбољи и „позвана“ на разговор са фиктивним послодавцем. У комисији која је постављала питања и одлучивала о кандидатима била су два ученика и наставник (иначе наставник може да буде и посматрач) Ученици су улазили један по један и одговарали на питања, након чега је комисија дискутовала (пожељно је наглас да би ученици схватили шта су добро урадили а где су грешили) и донела коначну одлуку. Наш фиктивни посао добио је Саша Довичин из 4/2 који је освојио комисију својим компетенцијама и духовитошћу. Одличан пример примене Role play методе у књижевности можете погледати овде.

Санела Марковић, проф. психологије

Оставите одговор

  • Login